محمدرضا فروتن و میترا حجار با «نیلگون» در راه سینما آخرین نشانه‌های نمک نورالدین | نگاهی به فصل پنجم سریال «نون خ»، ساخته سعید آقاخانی فروش حیرت انگیز «گارفیلد» در اولین هفته اکران «سمرقند»، برای خانواده بزرگ فارسی زبانان | کتاب تازه شاعر خراسانی در نمایشگاه کتاب تهران پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «برج آخر» اثر سوفیا موسویان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آلبوم «عشق ناباور» در راه بازار موسیقی کنسرت‌های پاپ اردیبهشت ۱۴۰۳ + زمان و مکان تأکید هیئت رسانه‌ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم‌نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه‌ای مشترک» + آلبوم تصاویر برنارد هیل بازیگر «ارباب حلقه ها» و «تایتانیک» درگذشت + بیوگرافی افشای «رازهای دوبلین» در نمایشگاه کتاب تهران وکیل امیرحسین مقصودلو: «تتلو» برای اثبات توبه‌اش شعری در وصف امام علی (ع) می‌خواند + عکس صحبت‌های «پیمان جبلی» درباره ساخت فصل جدید زیرخاکی، نون خ و پایتخت محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت + بیوگرافی سفیر ایران در عراق: رسانه ها برای گسترش روابط ایران و عراق به میدان بیایند بازدید هیئت رسانه‌ای ایران از از شبکه‌های خبری و رسانه‌های عراقی + تصاویر اولین تیزر فیلم موردانتظار «مگالوپولیس» (Megalopolis) فرانسیس فورد کاپولا
سرخط خبرها

معرفی مجموعه‌شعر جدید محمدباقر کلاهی اهری | در آن تابستان که گریستم

  • کد خبر: ۷۷۳۱۵
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
معرفی مجموعه‌شعر جدید محمدباقر کلاهی اهری | در آن تابستان که گریستم
نشر «سپیده‌باوران» مجموعه‌شعر جدید محمدباقر کلاهی اهری را همراه با طرح‌هایی از این شاعر سپیدسرا منتشر کرد.

شهرآرانیوز - نشر «سپیده‌باوران» مجموعه‌شعر جدید محمدباقر کلاهی اهری را همراه با طرح‌هایی از این شاعر سپیدسرا منتشر کرد. 

محمدباقر کلاهی اهری سپیدسرای پیش‌کسوت و صاحب‌سبک مشهدی با اصل آذری است که طی حدود نیم قرن سرایندگی آثار متعددی را به شعردوستان عرضه داشته است؛ ازآن‌جمله‌اند «بر فراز چار عناصر» (۱۳۵۵) و «شاعری به این تنهایی» (۱۳۹۱) و «چرخ‌زدن با دلتنگی» (۱۳۹۸). او، به‌واسطۀ این آثار، برگزیدۀ جشنوارۀ بین‌المللی شعر فجر و نیز جایزۀ شعر خبرنگاران شده است.

کامیار عابدی، منتقد شعر، در کتاب «پنجاه سپیدسرا»، دربارۀ شعر کلاهی اهری نوشته است: «در شعر کلاهی اهری واقعیت‌ها رؤیاگون است. برخی اشاره‌های اجتماعی، البته به‌صورتی مبهم و پراکنده نیز طرح می‌شود. اما اغلب، خوابگونگی شیرین بر واقعیت تلخ در موقعیت ترجیح قرار می‌گیرد. شاعر دلداده‌ی زیبایی است. زندگی از دید او به‌نحوی ملایم جاری است. طبیعت‌گرایی با تمایلی آشکار به طبیعت‌ستایی همراه است. در شرح و بیان عشق انسانی هم طبیعت نقش عمده‌ای دارد.»

سخنان عابدی تاحدزیادی دربارۀ کتاب اخیر شاعر نیز صدق می‌کند. «در آن تابستان که گریستم» شامل سه «کتاب» است که به‌ترتیب «بگو تا دوستت بدارم» و «در آن تابستان که گریستم» و «آدمی با دهن کاغذی» می‌شود. کلاهی لابلای اشعار خود چند طرح‌ خطی ساده و انتزاعی نیز گنجانده است که صورتی خاص به کتاب بخشیده‌اند.

کلاهی اهری برخی از اشعار این مجموعه را پیشتر در مجموعه‌پادکست «دمنوش» خوانده بود. «دمنوش» را نوید اربابیان، خواننده و آهنگساز مشهدی، در ده قسمت تولید و منتشر کرده است.

 

 
قسمتی از پادکست «دمنوش»

«در آن تابستان که گریستم» در ۱۱۲ صفحه و با قیمت ۳۳هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

 


گفتگو با علیرضا کرم زاده، کارگردان مستند «عین غول‌های قدیمی» | پرتره‌ای از محمدباقر کلاهی اهری


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->